יום חמישי, 17 בספטמבר 2015

בדרך ל - Adirondack ולסתיו

בבוקר נפרדים מנהר סנט לורנס מאלף האיים ומטירת החלומות הטרגית של לואיז היפה ונוסעים מזרחה, בצפונה של מדינת ניו יורק, אל שמורת  אדירונדאק.
העצים והשדות רחוצים כאילו טל הלילה הבריש אותם ושמש בוקר משחקת וזוהרת בהם.
זו אמריקה, אומרת אורית ומכוונת לכפרים ולעיירות שבדרכנו לנחלים ולצבעים וגם לפלא של הטבע השופע שמתרחש כאן מעצמו.
ומתוך אותה התפעלות שלא נגמרת, עולה ומתנגן בפינו הפזמון:

"באפרים אין קץ 
אדום עולה הסתיו 
נושרים עלי העץ 
כדינרי זהב 
ורק האהבות שבות לכאן בסתיו"

אם כי יתכן שהשיר מקדים קצת את זמנו, שכן באדירודנק האדום עדיין בחיתוליו ומבצבץ לו רק מעט. מצד שני עלים באדום-זהב אנחנו כבר מוצאים לנו. 




בפארק על גדת אחד הנחלים אורית מסבירה לצייר נטורליסטי את משמעות הציור שלו. איני בטוח על מה הוא מסתכל ומה מה הוא חושב, אבל יש לי השערה.





עלי שלכת נושרים לאט
ורוח ערב לוחש בלאט
לך נערה זו מנגינה של סתיו
שקיעה חולמת באור זהב
אט אט נושקת לעבר סתיו
זו מנגינה שעצב בה של סתיו

יש ניגון שעולה מן הסתיו
ומרעיד מיתרי הזהב
של חלום שנשכח
וישוב ויפרח מחדש

בשמי הערב כוכב נולד
שולח חרש אלייך בת
נצנוץ של פז שיש בו רז של סתיו
ואת פוסעת בתוך הסתיו ואת חולמת על האחד
שרק אותך, שרק אותך יאהב




2 תגובות:

  1. היי לכם, כן אני כאן, קוראת כל מילה ומלווה אתכם בטיול. נראה שאתם משייטים ממקום למקום מאד בנחת .
    .ואני הייתי לי בסופ"ש בכנרת היפה שלנו, שזרחה במיים כחולים ועדיין נמצאת שם איפה שהשארנו אותה...
    דש מהבית.בייי

    השבמחק
    תשובות
    1. גילו, את המגיבה הכי מתוקה ומקורית שלנו. וגם היחידה. ואת משמחת אותנו בדרישות השלום שלך. תמשיכי ללוות מקרוב.

      מחק