יום שלישי, 22 בספטמבר 2015

איש העכביש מורמונט Knight`s Spider Web Farm





נייט יהיה בן 90 בעוד 44 יום. הוא מאמין שאדם צריך להמשיך לצחוק תמיד, וזו התחלה טובה לשיחה שלנו.
יש לו לנייט לול שבמקום עופות שורצים בו עכבישים ובמקום ביצים הם מטילים קורים, ומזה ארבעים שנה הוא מתפרנס מהדפסת הקורים האלו על לוחות של עץ.
איך הגעת לרעיון הזה ? אני שואל והוא מספר שהגיע לוורמונט כשמאי כדי לעבוד בפרויקט מקרקעין גדול, וכשהפרויקט נגמר לא נמצאה לו עבודה אחרת ואשתו הציעה לו לנסות לפתח את הרעיון הזה. התשובה הזו לא מסבירה לנו כיצד אשתו הגתה את הרעיון אבל אולי כאן בוורמונט, זו דרכן של נשים.

במה אתה מאכיל את העכבישים ? אני משנה נושא והוא מחייך ואומר שהם גדולים ואוכלים לבד. אז איך אתה תופס אותם ? אני שואל, ושוב הוא מחייך ואומר שהוא אף פעם לא תפס עכביש. אז מה הטריק, מצטרפת אורית, והוא מסביר שהוא בסך הכל מכין להם תנאי מגורים חמימים.
אם היית עכביש, הוא שואל אותי, היית רוצה להיות עכביש הומלס ? אתה רואה, הוא ממשיך, גם אתה היית מוצא לך בית במכלאות שלי ואורג חוטים בלול. וכך גם הם. אני לא צד אותם ולא מגדל אותם ולא מאכיל אותם ואפילו לא רואה אותם כי הם עובדים בלילה ואני בא בבוקר ומאתר את הקורים שהם טוו ובתהליך די פשוט אני לוכד את הקורים, מדביק אותם ללוח עץ וצובע בלבן.


   לולי עכבישים


                                                                                    היצירה החתומה


אחרי הדיבורים, אנחנו קונים מזכרת מהאיש המיוחד הזה שמצא לו דרך משלו ליצור ולהתפרנס כך שיוכל להמשיך ולצחוק אל החיים. 40 שנה מתפרנס נייט מאמנותו ובכל זאת הוא מופתע כשאורית מבקשת שיחתום לנו על היצירה. הוא מסביר שהוא בסך הכל.....אבל מבחינתה של אורית החתימה היא משהו אישי שתורם לסיפור ולמזכרת.

לפני פרידה עולה בדעתי כי יתכן שמי שמתעסק בטוויית קורים עוסק גם בטוויה של חלומות ואני שואל אם יש לו עוד חלום להגשים. נייט שוב מחייך, כמו במין אינסטינקט ראשוני, ומזכיר שהוא כבר בן 90, אבל הפנים המאירות שלו מעודדות אותי ואני ממשיך ושואל אם בגיל הזה מפסיקים לחלום. הוא משתהה מעט ומהרהר ולבסוף מרים את מבטו ומספר שלפני כמה חודשים הוא קנה לאישה שלו מכונית חדשה ב 25,000$, אבל, הוא אומר אחרי הרהור נוסף, "החלום שלי הוא לבנות לה בית חדש. מן ארמון קטן במקום הבית הישן. כי זה מה שמגיע לה".

2 תגובות:

  1. סיפור יפה מאד על איש העכבישים..
    ואנחנו כאן ביום כיפור...לא עכבישים ולא נעליים ...
    רק אוכל כל היום....
    ):

    השבמחק
    תשובות
    1. סיימנו ארוחת בוקר ופנקיקס אצל פולי בעיירה שוגר היל. כך שגם אם מרחוק , אנחנו מצטרפים וחוגגים את החג בארוחות טובות. מה חשבת ? שאנחנו אוכלים עכבישים ?

      מחק